tekst-hjemmeside

WEBTEKSTER

Tekster til hjemmeside

Din mulige kunde møder dig måske første gang i de tekster, du har på din hjemmeside.
Nu har du få sekunder til at overbevise hende om at blive lidt. Bare lidt! Det er altså drønhamrende vigtigt, du er skarp i både dit budskab og sprog.

Gæsten har ikke tid til at snuble over kluntede formuleringer.

Og ikke tålmodighed til at være i tvivl om, at du kan hjælpe.

Hun ved godt, hvor tilbageknappen sidder, og hun er ikke bange for at bruge den.

Men omvendt: Rammer du lige i kernen af det, der betyder noget for hende? Genkender hun det, du fortæller om? Så stopper hun op og lytter til dig.

Min pointe er, du skal gøre dig umage her. Du har kun én chance. Så hvordan vil du bruge den?

 

Hvis det kniber med ordene, hjælper jeg gerne med at skrive gode, gennemarbejdede tekster til din hjemmeside.

Jeg skriver webtekster, der:

  • vrimler med sprogbilleder

  • gør det komplicerede simpelt

  • er nemme at læse – og skimme

  • har fokus på det, der er vigtigt for kunden

  • er dybdegående for den (næsten) købeklare læser

  • fortæller en historie, som gør dem nemmere at huske

  • bruger humor, hvor det er relevant

  • er uformelle, direkte og i øjenhøjde

  • giver bedre placeringer i Googles søgeresultater.

Skriver du selv tekster til din hjemmeside for at spare penge?

Gør du det – sparer penge altså?

Hvor lang tid bruger du på det?

Hvordan kunne du ellers have brugt den tid?

Hvordan kunne du have dygtiggjort dig eller hjulpet dine kunder med det, du er passioneret for?

Hvad kunne du have faktureret for det?

Hvilke frustrationer kunne du have sluppet for?

Rammer teksterne din mulige kunde?

Rammer teksterne Google?

Er de nemme at skimme?

Og dybdegående nok til at knockoute den købeklare kundes sidste tvivl?

Eller vil du se, hvordan jeg kan hjælpe?

Langtidsholdbart indhold

Måske har du studset over, at der ikke står ”nyhedsbrev” og ”opslag til sociale medier” under mine ydelser.

Det er ikke, fordi jeg ikke vil hjælpe dig med det. Jeg skriver mange nyhedsbreve og tekster til sociale medier. Men det tager mig lang tid at skrive og redigere gode tekster. Det afspejler sig i prisen. Og netop teksten til sociale medier og nyhedsbreve skyder du kun afsted én gang.

Investering i langtidsholdbart indhold derimod? Uha, det kan vi godt li’! En tekst, du kan bruge i mange år. Som arbejder for dig og leder gæster ind på din hjemmeside, også mens du sover eller går bananas i en all inclusive-buffet på Kreta. Det er en lasso, som hiver interesserede gæster ind på din side. De har en udfordring. Du hjælper dem. De bliver glade. Og du kan hjælpe dem endnu mere, siger du?

How’ you doin’?

Du kan endda genbruge dele af teksten med små ændringer i f.eks. dit nyhedsbrev eller en række opslag på Facebook.

Dét giver mening for mig. For jeg tror på, du tjener prisen ind mange gange på godt, langtidsholdbart indhold.

Og så vil jeg gerne lære dig, hvordan du selv skriver nyhedsbreve og opslag til sociale medier. For du hører mig absolut ikke sige, de to platforme er spild af tid. Den enkelte teksts levetid er bare kort. Og som soloselvstændig eller lille virksomhed ved jeg godt, du prioriterer både din tid og økonomi omhyggeligt.