skribent-til-hjemmeside-1

Blogindlæg

Overvejer du at bruge en skribent til blogindlæg?

Et blogindlæg er en dybdegående artikel, hvor du deler din viden.

  • Er du coach, kunne det være om, hvordan læseren får mere overskud i hverdagen.

  • Er du frisør, kunne det være om, hvordan læseren beskytter sit hår mod vinterens udtørrende kulde.

  • Er du psykolog, kunne det være fem gode råd, når man elsker et menneske, der har fået en depression.

  • Er du dyrlæge, kunne det være fif til at holde hundens bisser sunde og stærke.

Din mulige kunde har et behov. Hun googler det. Og hun banker knolden direkte ind i dit velskrevne, søgemaskineoptimerede blogindlæg.

Nu kender hun dig. Du har hjulpet hende og vist, hvor hamrende dygtig du er inden for dit fag.

Du maser ikke salgstragten ned i gabet på hende. Hun opsøger din hjælp.

Det er dejligt, ikke? Ingen salgsfloskler eller sælger-Helge-hovedpiner.

Jeg elsker blogging, fordi det:

  • er langtidsholdbart indhold

  • rammer modtagerens egne behov og søgeord, når hun har brug for det

  • er tilgængeligt 24/7

  • positionerer dig som ekspert

  • er hjælpsomt – ikke anmassende.

Blogging er til gengæld ikke et quickfix, der får salget til at eksplodere, når du trykker ”publish”.

Det er en investering.

Men investering betyder netop, du bruger tid eller penge på blogindlægget nu. Og så får du et materiale, som leder potentielle kunder ind på din hjemmeside.

Også om en måned. Og om et år. Og om fem år.

Din investering
i blogindlæg er:

1 blogindlæg:

1.495 kr. ekskl. moms.

3 blogindlæg:

3.495 kr. ekskl. moms.

Google er pjattet med blogindlæg, fordi de:

  • besvarer det spørgsmål, brugeren søger hjælp til, via søgemaskinen
  • giver nyt indhold på hjemmesiden, hvilket fortæller Google, at siden er aktiv
  • hjælper med et reelt problem = gæsten bruger lang tid på at læse din artikel = den må være pokkers relevant = den rangerer vi højt, så andre også kan få glæde af den
  • hjælper læseren videre til mere information på andre dele af din hjemmeside eller på eksterne adresser via links (som Google er vild med).

Det er ikke bare det enkelte blogindlæg, der ranker bedre. Det er hele hjemmesiden, der piler op ad Mount Google, når du flittigt poster nyt, gennemarbejdet indhold.

Uanset om du selv har mod på at blogge eller bruger en erfaren skribent til dit blogindlæg, vil jeg godt vædde en stor fairtrade café latte med saltet karamel på, det en værdifuld investering for din virksomhed.

Samtidig er det en form for markedsføring, som mange føler sig godt tilpas i. Du viser, hvor dygtig du er, ved at dele din viden og hjælpe kunden med et problem frem for at fortælle, hvor god du er.

Er du usikker på, om blogging virkelig kan fungere inden for dit fagområde?

Spørg mig i en mail – så får du mit input plus et par idéer til, hvad dine første blogindlæg kan handle om (bare fordi du er sød).